Thursday 27 October 2011

Part 14 : Masih Di sini

sambungan Part 13 ...

          Ada sectry baru masuk yang aku panggil kak rina..mula-mula biasa2 je dengan akk ini tapi lama kelamaan kami rapat..dan akk ini memanggil aku adik heheheh..huwaaa akk ini memang happening dan otak gila-gila..jadi kalau dalam ofice tu dengar bising tak lain tak bukan suara aku dengan kak rina..bayang kan dari tempat dia sebelah bilik bos dia boleh menjerit panggil aku pastu buat lawak...antaranya:

         kak rina: oii dik rajin nya buat kerja
         aku: diam malas layan
         kak rina: ohh sombong yerk awk dik dengan akk...nak tunjuk rajin kat bos la tu(sje nak kase aku pns)
         aku:oii akk diam ar kacau la orang buat kerja
         kak rina:ohh dah pandai menjawab yerk adik akk hahahah(terus datang tmpat aku)


Dan apabila suasana gini ada la suara2 berkumandang...korang ingat ini pasar ke...huhhhh...yang kami gelar k-propa hahahahah...

                                                        gini la sifatnya...koraNg rsa hahahaha



so ada kami kisah..sebab kerja kami tetap jalan..dan siap...kami punya pegangan selagi bos tak bising so ok la kan kira tak melampau la kami punya bising tu huhuuhuh


                                               dia tak puas hati gini la aktiviti dia hohoo( k-propa)



ok kembali fokus becerita tentang kerja hoohohho...bos aku ada la panggil suruh ambilkan duit dia..aku ingat ambil dekat isterinya rupa-rupanya suruh aku pergi keluarkan duit dia dalam bank dan bagi kad ATM dia...weiiiiiiiii biar betik-betik...cuak kot aku


                                                                cuak sekejap den....

  bos : irah ambil atm card aku nie ko ge keluarkan duit aku
  irah:  bos biar betul bos...
  bos:betul la nahh ambil no pin aku
  irah: taknak la sy...takut laa
  bos:knp lak
  irah:yela ini kad atm bos lau hilang takut saya
  bos:ko nie gela
  irah:bos kalau saya lari ini macam mana
  bos:ehhh..ehh ko ini buat lawak lak..aku caya kat ko ge keluarkan RM3000.00
  irah:ok..
  

huhhh bergetar-getar jantung aku nak pergi keluarkan..yela kalau apa-apa terjadi aku yang bertanggungjawab..hohoho dan selepas itu setiap bulan ada je bos aku akan suruh aku pergi keluarkan duit dia hohoho....


beberapa bulan kemudian kak rina pergi menghilangkan diri..dan hanya aku mendapat berita dia resign begitu sahaja..puas aku contac dan menghubungi nya tetapi tidak dapat..dan baru tahun ini aku tahu sebabnya.....jadi beberapa urusan kerja kak rina aku ambil alih sementara ada sectary baru.antaranya..memastikan ubat bos di ambil pada waktunya bila hampir kehabisan,memastikan madu bos mengcukupi kerana bos tidak mahu letakkan gula dalam minumannya..memastikan cleaner membersihkan bilik bos..dan memastikan kredit card bos di bayar setiap bulan begitu juga dengan claim bos..huhhhh....
                                                 


                                             idak la sebesar ini kalah blik bos lak kang huhuh


perjalanan syarikat ini semakin maju dan memerlukan ramai pekerja bahagian data entry,jadi syarikat membuat renovation menyeluruh bagi memperbesarkan ruang syarikat..dan aku di tempatkan dalam sebuah bilik seorang..huhhh sungguh aku rasa terkurung hehehe..al maklum la semuanya adalah rahsia syarikat jadi setiap kali hendak keluar atau ke tandas sekali pun aku kerna memastikan bilik aku dalam keadaan berkunci(tapi aku kadang2 tak pun lupa heheh)




Dan dalam proses pengambilan pekerja baru juga..bos aku menyuruh aku interview beberapa orang pekerja kerana terlalu ramai jadi interview dilakukan oleh aku juga..gilaa cuak..aku tak pernah interview orang kena interview ada lah hahaha...jadi ia satu pengalaman yang amat bermakna bagi aku....






                                                 aku rasa aku yg cuak nk interview diorang
 

 apabila kerja-kerja semakin banyak jadi pihak pengurusan mencari pembantu aku untuk membuat akaun...tetapi malangnya semuanya tidak bekekalan...first sebulan tak silap aku..pastu yang kedua 2 hari sahaja esoknya sudah lenyap...dan yang ketiga hampir 3 bulan tidak silap aku...maka semuanya menggelar department akaun berhantu haahahah......


 genap sdh setahun aku bekerja disini..dalam tempoh itu aku ada mencari kerja lain..sehingga aku tidak ingat sudah hahhaha..dan pada suatu hari aku menerima panggilan telefon untuk pergi interview.....knp,sbb apa&mengapa aku mahu berhenti.....biarlah menjadi rahsia...sesungguh nya dalam tempoh 1 tahun disini bermacam pengalaman yang aku lalui...sehingga kan aku pernah rasa menyesal berhenti di tempat lama..tapi aku sedar sebelum aku datang ke sini allah telah membuka jalan ku untuk berhijrah..dan sekarang baru la aku ketahui mengapa hati ku allah beratkan aku untuk bekerja disini....sememang nya terlalu banyak yang aku pelajari....
                 
                                   ya allah terima kasih ku ucapkan atas pemberian Mu
                                    Sesungguhnya Engkau memberiku Ruang Belajar eti Kehidupan Ini..
                                      dan Sesungguhnya Egkau juga maha mengetahui..



Apa pun suasana tempat kerja tetap kita kerna lalui dengan pelbagai ragam manusia..kerana ia lumrah kehidupan dunia...tetapi harus kita ingat berdoa la dan terus berdoa pasti ada sesuatu yang lebih baik menanti kita...Mungkin dengan pemergian kita dapat menyedarkan sesetengah pihak dalam sesuatu perkara..


Hidup tetap perlu diterus  kan walau apa yang terjadi kerana ia suatu ujian yang allah berikan supaya kita sentiasa menjadi seorang yang tabah dalam melalui liku-liku kehidupan ini sebagai seorang hamba yang baik...

                                                               
                                                     


sekian...

No comments :

Post a Comment