hai..korang-korang semua yang berada di setiap sudut apa khbarreyyyy?? aku sihat-sihat sahaja..tapi dua tiga hari ini mood aku tension,geram&bengang jee hahaha..sebab itu la aku tak updated2..huhh alasann tak boleh di terima minda betul kihkihkhi....akainya ada je aku updated hahaahah
gila tension weiii
baik la sebelum aku merepek sehingga menjadi KEREPEK aku luruskan kembali otak aku becerita berkenaan pengalaman bekerja aku yang seterusnya iaitu masih lagi sebagai assistant account di syarikat kawan kak pin...lokasinya tidak jauh dari office lama aku di wisma central..kerana ofice baru aku ini di menara ambank...
kat sini la office lama aku tgkat 22
jadi bermula la dunia baru aku di sini..aku perlu membiasakan diri sebab pekerja disini sangat ramai..mula-mula masuk kak ina(programer) yang menegur aku dan akak ini dan kak yat (programer) la mengajak aku lunch bersama diorang..al maklum la mula2 kerja cover diam la dulu kan sopan santun gitu hahahha...
first masuk gini la semangat aku hahah
aku dibawah kak su iaitu isteri kepada bos disitu che onn...pada mula-mula bekerja aku releks je belum kak sue serahkan apa-apa tugasan lagi..tapi selepas seminggu kak sue mula memberikan tugasan yang biasa-biasa iaitu membuat payment...dan kebetulan pula semasa itu HR berhenti kerja.jadi sementara hendak mendapat HR baru aku membantu membuat apa yang patut...
Hari demi hari kak sue mengajar aku semua berkaitan tugasan-tugasan yang perlu aku lakukan...dan yang paling aku pening bila membuat invoice untuk diserahkan kepada pihak Ambank..kerana terlalu banyak yang perlu aku buat kerana semua bahagian iaitu housing loan,coop loan,credit card jgan cakap berapa jenis kann..jadi jikalau banyak produk sesuatu department itu maka banyak la invoice yang perlu aku hantar kepada pihak ambank.hal ini kerana jika invoice aku cepat maka cepat la kami dapat payment kerana syarikat ini adalah syarikat it dan membuat system..jadi mesti la bos aku nak semuanya diperolehi cepat tambah-tambah hendak dekat gaji lagi la kan hohooo...
kat sini jugak banyak tanggungjawab yang perlu aku pikul dan laksanakan sebaik-baiknya...first aku kena pastikan semua payment kepada supplier atau bil-bil syarikat dibayar tepat pada masanya lau tetiba bil hanfone bos ada awek yang jawab..alamat bergegar la jantung aku dengar jeritan bos memanggil irahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...huhuhu kecut perut weiiii...
pastu aku jugak yang membuat invoice..aku jugak yang mintak payment dari semua custmer syarikat..dan aku jugak yang memegang petty cash untuk membayar claim kesemua staff,aku jugak perlu menyediakan report data entry untuk membuat gaji...dan aku jugak perlu menyediakan beberapa dokumen berkaitan akaun apabila ingin memohon tender baru..dan aku jugak perlu membuat report akaun setiap bulan untuk menghantar kepada kak sue..huhhh sangat-sangat mencabar...tapi macam aku cakap kan sebelum ini aku berhijrah ke sini setelah mendapatkan satu keputsan yang sebaik-baiknya..mungkin ada sesuatu disini yang akan mengajar aku..sesungguh Nya allah lebih mengetahui mana yang terbaik buat hambanya...
bersambung..
yes xsbr nk tggu sambg tu hehehe
ReplyDeletehohohoh...
ReplyDelete