Tuesday 25 October 2011

parT 12 : cInta Monyet

  Semua orang pernah melalui cinta monyet nie kan,begitu juga dengan aku tak terlepas dengan percintaan dengan monyet hahahah alamak tersasul sudah...

                                                      bukan seperti ini yerk hehehhe...


emm..aku ini umur 12 tahun sudah terjebak dengan cinta monyet ini,tapi tula nak kata monyet tak berapa nak monyet la jugak sebab cinta ini dekat 8 tahun jugak la...jadi jenis apakah percintaan ini???hahah...



                                                     cinta monyet ku bermula disini


huhhhh tapi cinta ku ini putus ditengah jalan takpa sebab...huhhh memang aku sedih,bengang,geram...dan setelah hampir 3 tahun aku mengambil masa untuk menjadi seorang yang cukup kuat dan kental hohoohoh..jadi bukan salah aku jika aku sukar percayakan lelaki..dan bukan salah aku bila aku payah menerima sorang insan bernama kekasih dalam tempoh ini...tapi aku bangkit dari kegagaln ini dan menjadikan aku NuR zahirah seperti hari ini....jadi ingin aku nasihatkan korang2 diluar sana jangan lah mengambil masa yang lama untuk hidup dengan gembiranya di dunia ini selagi diberikan nafas berpijak bu muka bumi allah ini...kerana banyak lagi perkara yang perlu kita buat dalam hidup ini..sedangkan orang itu bergembira tetapi kita asyik meratapi kesedihan ini.....

                                                                     

Sebab itu aku cukup-cukup marah bila kawan-kawan aku bersedih terlampau apabila PUTUS CINTA  sebab aku taknak mereka jadi macam aku dahulu sebaik mungkin aku akan memberikan kata-kata semangat....setiap sesuatu perkara itu tentu ada hikmah dan aku bersyukur kerana allah telah menghadiahkan aku seseorang yang cukup bermakna dalam hidup aku sekarang...allahamdulliallah..


                                                             

nota kaki&tangan: allah mengetahui apa yang lebih baik untuk hambanya..Jadi usahlah kita bersedih dengan kegagalan masa lalu....
                                                                            

3 comments :

  1. cinta monyet memang tak bioleh lupa sampai bila2 kan?

    ReplyDelete
  2. huhu btul tu akk..sbb dgn itu memberi kita stu pglaman dan juga pengajaran

    ReplyDelete