Sunday, 27 January 2013

Part 55 : Melaka-Pd-Nilai-KL

Assalamualaikum..

Di petang yang mendamaikan ini membuatkan aku terasa jari jemari ini ingin menulis di sini..walaupun di kala ini aku menulis sambil menghidu asap semburan demam denggi tapi hatiku tetap meronta ronta meluahkan rasa yang sudah lama terbuku dan tersimpan kemas di memori otak ku heheheheh...

Al kisahnya ini sudah beberapa bulan berlaku tapi apakan daya hati kecil ini ingin berkata disaat ini supaya setiap detik kehidupan ini dapat dijadikan kenangan buatku dikala tua nanti hahahhaha...
Al kisah nie telah pun berlaku seminggu selepas hari perkhawinan aku dan suami di mana disaat ini aku dan suami masih tiggal berasingan..lebih kurang bulan madu tak berapa nak madu la hahahha...

Percutian ini sebenarnya tanpa di rancang..Bermula pada Petang Jumaat suamiku mengambil aku pulang dari kerja seperti biasa untuk dating dan menginap di rumah kami adalah di saat itu adalah HOTEL..bergitu la sangkaan aku dikala suami ku mengambil aku... Dalam berborak punya borak suami ku bertanya sayang nak pergi mana..aku pun dengan pantas menjawb teringin nak pergi melaka sebab tak pernah lagi kesana hohooh...Jadi dipendekkan cerita suamiku bersetuju ke melaka..perjalan ketika itu sudah pun malam...dengan tak tahu jalannya lagi..main redah sahaja...dan mengunakan khidmat MR GEOGLE oohohoho..memang kerja gila suami isteri ini..bab kata suami ku biarlah percutian ini mencabar hohoohho so memang mencabar la disebabkan mencari kedai makan tk jumpa3 hahahha dan akhir sekali makan kat MCD jela hoohoh...perjalanan terus berjalan dalam misi percarian HOTEL dan memang menjadi mencabar kerana mejoriti HOTEL SOLD OUT hahahahha..ambik...pukul 2 pagi tak silap aku baru kami jumpa hotel...hohoho so duduk hotel bajet la kan...hohooh..

                                kedai makan tk jmpa tempat nie yg jumpa so tgkap gmbr dlu hahaha




                                                         muka kepenatan....



                                                    masa rehat..esok pagi2 dah nk jalan..

                                 pagi2 kuar hotel nk nmpak pantai tepi jalan berhentii tngkp gambr dulu hohoho



    sarapan pgi vs tghari hahaha jumpa gak coconut sheck..tq abg..sbb lyan kerenah syg sepanjang percutian..



makanan kami.......
                                             




hehhehe..suamiku mmg pakar peta...mmg jalan2 di sana hanya mengunakan peta ini..hohoohooh....................................................



                                                         eksited nak naik taming sari hahaha


                                               belakon sbgai lanun hahahhahahaa

     












huwaa setelah seharian kami suami isteri berjalan di melaka sampai malam...jadi suamiku mengambil keputusan ajak aku ke PD lak hahaha...yela seharian kami di melaka berjalan dalam keadaan hujan kot hahahah pastu membawa peta memang macam pelancong la hahaha..lau ikutkan hati aku memang tak puas lagi jalan ke melaka tp memandangkan cuaca pun tk mengizikan so aku bersetuju la dengan cadangan suami ku hahahahaha...malam tu trus bertolak ke PD bayangkan seperti di melaka di PD jugak kebayakan HOTEL SOLD OUT memang mencabar tapi rasa enjoy sangat pukul 3 pagi baru kami jumpa hotel Kosong hohohooh....


Seawal pagi dah kuar hotel terus tuju ke pantai..hajat memang taknk mandi sebab aku malas nak salin pakainan hahaha..Jadi kami jalan2 di tepi pantai..Lagi sekali buat kerja gila bila suami ku ajak naik banana...so aku pun ikut jela cadangan gila en suami tu al maklum la aku nie penakut ahhahah..Nak di jadikan cerita tiada orang nak nai banana...sebab baru je jalan yg satu lagi,,,takkan kami nak naik dua orang kan...gilaa la kan...hahahhaa..tapi adik yang bawak banana tu cakap kat suami aku dia bagi murah dan bawak kami ke pulau kecik..rundingan harga pun terjadi...Terkejut aku suami aku bersetuju dengan harga di berikan....memang betul2 gila la ahhaha....

                                                          

                                             berhenti di pulau kecik..layan pakai jeans pun jadi hahah

Hanya allah sahaja tahu perasaan aku ketika ini ..memang aku tersangat takut..bayangkan di tengah laut macam2 aku fikirkan..tpi bertapa cantiknya ciptaan Allah semasa berada di tengah laut rsa kerdil sangat diri ini...

setelah puas berada di port Dikson..suamiku mengajak la pergi ke nilai..katanya saja nak tengok-tengok frame untuk rumah kami nanti hoho..so layankan jela suamiku..Di nilai tk lama kerana keadaan hujan jadi kami mengambil keputusan balik kl..Itu lah ekpidisi aku dan suamiku...percutian yang mencabar tapi sungguh menyeronokan dan akan menjadi kenangan terindah buat kami.....Kata suami ku jika ada masa yang sesuai nanti ingin membawa aku jalan2 di semua tempat2 menarik yang berada di malaysia ini terlebih dahulu..dan jika ada rezeki lebih barulah berjalan ke negara orang pulak untuk melihat ciptaan allah di bumi yang luas ini..Semoga niat Suamiku ingin membawa aku mengerjakan umrah terlebih dahulu dipermudahkan...insyallah...

Sekian :)


No comments :

Post a comment