Friday 11 January 2013

Part 53 : Sedetik Ini

Assalamualaikum...

syukur kehadrat illahi dengan limpah dan kurnianya disaat ini,buat ketika ini kita masih diberikan nafas untuk menikmati kehidupan sementaran ini dengan kegembiraan..Sedetik ini aku merasakan masa begitu pantas dilalui tanpa sedar bahawasanya usiaku sudah pun mencecah 26 tahun pada tahun ini,,.Selama tempoh 26 tahun ini apakah yang aku dah buat?adakah banyak aku bersedakah?adakah banyak aku meningatiNya?

  Sedetik ini aku merasakan aku cukup kerdil disisiNya...terasa malu akan diri sendiri ini yang banyak menikmati kehidupan dunia ini sedagkan bekalan untuk akhirat masih kurang dalam melakukannya..Ya allah sesungguh nya sedetik yg ada ini kekadang kita terlalu alfa...kita terlalu terleka dibuai mimpi-mimpi yang indah yang sementara di dunia ini masyallah...

  Diharapkan pembukaan tirai 2013 ini dimana aku telah pun menjadi seorang isteri kepada suamiku pada saat aku diijabkabul kan pada 6/10/12 akan menjadikan aku seorang isteri yang lebih matang dan menjadi isteri yang dapat membahgiakan suamiku insyallah...Sedetik ini rupanya usia perkhawinan kami sudah pun mencecah 3 bulan 6 hari pada tanggal 12/01/13 allhamdullillah...semoga lebaran 2013 ini memlipat ganda la kasih sayang kami diantara satu sama lain insyallah...


Sedetik ini juga aku mengharapkan aku akan dapat menjadi seorang anak yang solehah buat ibu bapa....semoga sedetik nafas yang masih ada ini dapat aku mengembiraakan mereka selagi hayat masih ada insyallah....

Semoga pembukaan tahun baru 2013 ini juga aku berharap aku dapat menjadi seorang pekerja yang baik dalam melakukan kerja..semoga aku tidak leka tidak alfa dengan setiap tugasan aku dari membiarkan ia  menjadikan aku insan yang tidak amanah dalam melaksanakan tugasan...kerana aku mengharapkan aku dapat melakukan tugasan dengan baik supaya rezeki yang aku perolehi nanti adalah hasil yang berkat untuk aku  dan keluarga ku insyaallah

 sedetik ini memang sukar untuk kita melakukan perubahan untuk menjadi hamba yang lebih baik tapi insyallah sentiasa la kita memohon kedapaNya supaya kehidupan kita diredhai dan diberkati....Semoga dengan  Istiqamah yang tinggi kita menjadi hambanya dengan lebih baik dipermudahkan Nya....

Sesaat dan sedetik ini cukup berharga unutk kita menghargainya supaya ia tidak terus berlalu pergi meniggalkan kita begitu sahaja.....Insyallah...semoga lidah kita dijauhkan dari berkata2 nista dan mengeluarkan kata2 kesat yang boleh menyakitkan hati orang lain dan semoga dijauhkan kita dari mengata sesama kita....'bersihkan hati' kita semoga titik titik hitam tidak penuh menguasai diri kita... kerana dari hati la segala2nya berlaku...jom sama2 kita istiqamah dalm membersihkan hati kita...:)


'Hati Lebih Indah Jika Kita pandai Mencorakkannya'


sekian...









No comments :

Post a Comment