Saturday 9 March 2013

Part 59 :Coklat+Peach+Putih

Assalamualaikum. Setelah 3 Minggu kami berpindah dirumah sewa ini..baru la cat rumah dapat disiapkan hahhaha...apa pun thanks kepada suami ku yang bersusah payah untuk mengecat rumah ini seperti mana yang aku inginkan.... Untuk pemilihan colour rumah sewa kami ini aku memilih warna coklat+Peach+Putih.Pada mulanya suami aku tidak bersetuju dengan warna pilihan aku ini akan tetapi setelah runding tara dibuat akhirnya suamiku bersetuju..allhamdullillah....Aku memilih warna tanah kerana aku merasakan warna ini menwujudkan kedamaian dan tenang suasana di dalam rumah.Bagi menampakkan ifek lebih luas gabungan warna peach dipilih bagi tujuan rumah kelihatan lebih cerah..Bagi mewujudkan rumah tampak kelihatan mewah aku mengunakan warna Putih di bingkai-bingkai tingkap dan Pintu..Allhamdullillah hasil gabungan ketiga-tiga warna ini membuatkan aku berpuas hati walaupun rumah sewa ini hanyalah pangsapuri lama tapi aku sedaya mungkin ingin menghiasnya menjadi indah dan mendamaikan suami ku di saat melangkah masuk ke rumah insyallah.. Allhamdullillah jugak setelah genap sebulan kami duduk bersama semua keperluan penting sudah dibeli dan sekarang sedikit demi sedikit cuba membeli perhiasan untuk memperindahkan rumah ini menjadi lebih cantik dan indah. Disebabkan rumah sewa kami ini tidak dipasang marmar jadi aku memilih tikar getah bercorak lantai papan supaya rumah kelihatan lebih elegant dan tidak menampakkannya seperti tikar getah.. Jadi setelah berminggu-minggu suami ku berkerja keras dalam menyiapkan tugasannya mengecat jadi bergini la hasilnya... Tak semesti yang mahal itu bagus..dan yang murah itu tidak bagus :) sekian :)

No comments :

Post a Comment