Saturday, 23 February 2013

Part 57 : Dia Untuk KU

Assalamualaikum.. Pejam celik pejam celik dah 4 bulan lebih aku sudah menjadi isteri buat suamiku...masih berdua belum lagi bertiga,...berempat apatah lagi hehehehee..Belum lagi rezeki aku dan suamiku..Apa pun selama tempoh ini aku rasa bersyukur dengan apa yang allah berikan kepadaku...Kerana kita kena bersyukur dengan apa yang kita ada bukan nyaa berfikir apa yhang kita tidak ADA.. Bila diingat kembali bergitu cantik aturan ALLAH itu kerana apa yang kita perolehi tidak pernah kita fikirkan masyallah...Begitulaa pertemuan aku dengan suamiku..Perkenalan kami hanyalah di alam maya ketika itu umur aku baru 19 tahu dan suamiku 20 tahun...Perkenalan di dalam FRIENDSTER..Saat itu aku tengah menunggu keputusan STPM..kami tidak selalu pun chat di friedster mahupun ym...kalau suamiku tegur aku barulah aku membalas kalau nak mengharapkan aku yang menegurnya dulu tak la kan..heeheh...Setahun selepas tu pun kami masih berhubung bergitula tahun-tahun berikutnya..semuanya dalam keadaan perlahan mungkin disebabkan masing-masing sudah ada KEKASIH HATI hehehhe...Sehingga la genap 4 tahun perkenalan kami di alam maya.. Ketika ini baru la hati ku terbuka untuk memberikan number telefon aku kepada suami...saat ini aku pun dah PUTUS dgn kekasih aku..jadi baru la aku berikan number telefon aku..Sebab aku nie jenis setia kot hahaha..yela bila dah ada kekasih memang aku tak nak la rapat dengan mana-mana lelaki lain kan heheh..Jadi start umur aku 22 tahun aku mula berkawan lebih rapat dengan suami aku..selama setahun aku berkawan dengan lebih rapat aku belum bersedia ingin berjumpa suami aku..al maklum la perkenalan di alam maya..banyak buruk dari baik nya..macam-macam aku fikir buatnya laki aku orang jahat ke hahahhaha..bila di ingat balik tak sangka rasanya hehhhe..Jadi setelah cukup setahun perkenalan kami lebih rapat baru la aku bersetuju berjumpa suami aku..itu pun tempat yang aku selalu pergi dan ramai orang ..yela kalau apa-apa terjadi senang aku nak lari hahahahah... Dipendekkan cerita setelah berjumpa perhubungan kami lebih rapat dan beberapa kali juga keluar.Apabila Persahabatan kami genap Setahun lebih suamiku mesej aku berbunyi bergini Suami:awak kalau sy nk kawan serius dgn awk boleh? aku:emm mksudnya apa awak(jual mhal dlu kan hahahah) Suami:saya nk awk jadi kekasih saya aku:bagi saya masa untuk fikirkan suami:saya betul2 serius..kalau boleh sya taknk main2 sebb sya nk jadikan awk isteri saya satu hari nanti aku:ok saya pun harap aku serius dgn sya..sbb saya dh penat nak bercinta pastu akhirnya putus suami:bagus la macam tu sebenarnya saat perbulaan aku dengan suami ketika ini betul ke apa yang aku ucapkan hehehe...setelah beberapa bulan barula aku memberikan jawapan kepada suami aku..iaitu menerimanya sebagai KEKASIH HATI aku heheheh... Percintaan kami tidak sampai setahun,masa itu umur aku dah 24 tahun suami aku mengambil keputusan untuk berjumpa dengan mak abah aku di pahang..Itupun setelah suami aku habis belajar dan baru bekerja jadi baru la suami aku berani berjumpa ibu bapa aku...Jadi setelah berjumpa keputusan ingin mengikat pertunangan kami dibincangkan..Jadi bertunangla kami pada 10/12/2011 allhamdullillah... Selama tempoh bertunang ada pasang surutnyaa..tipu la kann tidak pernah bergaduhsedang kan masa bercinta pun selalu bergaduh heheheh...sebenarnya walaupun ketika mengambil keputusan bertunnang tu juga aku mengambil masa beberapa bulan untuk memikirkannya...beberapa kali aku memoho Allah memberikan pertunjuk kepada aku..dan allhamdullillah hati aku setenang-tenang nya menerima suami aku walaupun pelbagai dugaan yang dilalui... 9 bulan lebih aku mengikat tali pertunangan kami akhirnya diijab kabulkan pada 6/10/2012 allahdullillah... Semoga ikatan perkahwinan ini berkekalan hingga akhir hayat..dan semoga kami dapat menjadi pasangan yang baik dalam membina masjid ini dengn baik..sesungguhnya kekurangan di antara kami bukan penghalang untuk kami memperbaiki untuk menjadi yang lebih baik..insyallah... -Dia adalah Anugerah Allah Yang cukup Indah buatku....Terima kasih suami ku kerana Hadir dalam Hidup KU.. Sekian...

No comments :

Post a comment