Thursday, 29 November 2012

Part 50 : Majlis Bertandang

Assalamualaikum semua ;)

Allhamdullillah sudah 1 bulan 23 hari tempoh usia perkhawinan kami pada hari ini 30/11/2012/..Hanya allah Sahaja maha mengetahui bertapa gembira nya Hidup berumah tangga...Walaupun macam-macam yang dilalui tapi syukur allahamdullillah kami dapat melaluinya dengan baik...

 Majlis bertandang aku seminggu selepas majlis di rumah aku...Majlis ini di sebelah lelaki iaitu 14/10/2012 sekejap je masa berlalu hehehe..Rasa macam nak naik pelamin semula dengan orang yang sama boleyh heheh...Perasaan yang tak dapat digambarkan bila kita menjadi Raja Sehari kan kan.....

Seperti yang pernah aku cerita baju sebelah lelaki juga orang itu tk dapat siapkan jadi baju majlis bertandang juga adalah baju EXPRESS hohoho...Walaupun baju bertandang nie express tapi ramai yang cakap cantik..hohooh lau tk cantik pun aku kena pakai jugak kan hahahahah...Tapi syukur la warna yang aku nak untuk majlis bertandang ada..Iaitu warna hijau tua....jom layankan jela gambar aku masa majlis bertandang...gambar tidak banyak sebab kami tidak mengambil photografer disebabkan abg suami aku juga photografer...Konon-konon nak menjimatkan kos..tapi bukan rezeki kami kerana abag ipar aku itu tak sihat dan perllu melakukan operation....Jadi gambar semasa majlis bertandang di ambil oleh abang aku sendiri....


                                                                          
                                              taraaa..bersiap sedia ke rumah pengantin lelaki

                        
Masa majlis bertandang disebelah kelantan ini kawan akak suami aku yang makeup..simple sahaja dia makeup tapi aku sangat-sangat suka sebab dia makeup sekejap tapi hasilnya cantik bagi aku dan memuaskan...






                                                                          bersama abah aku ;)


                                
                                             mak,mak jang,aku &abah..


                                     
                                                              dgn adik bongsu aku..







                                                                                            






                    
                                                                                            





Ketibaan pengantin disambut dengan kompang dan segala macam bunyian hohoho....selepas itu kami di sajikan dengan pertunjukkan silat,berdikir dan bertomoi..

                                                                   asyik tengok orang bertomoi...


                                            time makan la laa hoohohooo


                                                                my hubby










                                     

 untuk majlis disebelah lelaki memang tak buat pelamin...lagipun majlis bertandang je kan...jimat kata en suami hehehhe...sebenarnya aku datang awal dahulu ikut en suami ke sebelah mertua bagi membantu apa yang patut dilakukan hehhee...

Semasa Majlis sebelah lelaki juga kami diduga masa keluarga aku dalam perjalanan ke kelantan mereka tersesat ke terengganu menjadikan perjalanan mereka makin panjang..Kesian sangat tapi aku hanya mampu berdoa semoga mereka selamat sampai dan allhamdullillah mereka selamat sampai ke kelantan...Tetapi kami diuji lagi apabila mak dan abah aku tumpang kereta abg aku balik sebab nak ke rumah pak long aku di kota bahru...jadi rombongan yang lain telah pulang...Dan tengah aku masih melayan tetamu di waktu malam aku dikejutkan dengan panggilan telefon yang kereta abag aku rosak di gua Musang....Ya allah hanya Tuhan sahaja yang tahu...Apa pun syukur semuanya Selamat...Setiap yang berlaku ada Hikmatnya..Perjalanan aku dengan suami terlalu sukar kerana kami di uji dari mula persiapan perkhawinan sehingga la selepas khawin..Tapi syukur kami dapat laluinya walaupun kadang-kadang rasa tak tertanggug bebanannya tapi tetap diuji dengan perkara lain dan menyedarkan kami bahawa kuatnya Kasih Sayang ALLAH kepada kami....kerana dengan Kasih sayang allah itu lah membuatkan kami menjadi lebih kuat dan semakin dekat dengan NYA..



Sekian...

                                                    

Tuesday, 13 November 2012

Part 49 : Thanks Warga KOPRIMAS

assalamualaikum

warkah aku pada kali ini ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada warga KOPRIMAS dimana semuanya sudi datang ke majlis perkahwinan aku pada 7/10/2012 di felda sebertak..terharu sangat heheheh...layann malas berceloteh


                                                                   bersama akak2 ofice ksygan ;)



                                                    manager aku tgah tulis ucapan tu heheh


                                                 bersama aku di blik pengantin...




                                                       sporting bgmbar bersama PROP yg aku buat ;)



                                                                     happy thee moment ;)

                                                                bersama kak aini&husband

                                                                kak juni dgn anaknya

                                                         kuchai & bakal isterinya hohohoh


                                                        saiful &isteri

                                            zh&faha(time nie ktorg kata diorg kluarga bhagi hahahah)

                                                       woht akk2..


                                                     kak mas mas&kak salha...


                                         
                                                       pkena cincau dlu sblm blik yerk..








                                                                            

                                      
         thanks lagi sekali kepada semua..mohon maaf jika ada kekurangan atau terlepas pandang  semasa majlis berjalan...mohon maaf juga sebab ikan patin masak tempoyak masa korang datang dah habis :(



Sekian..