Wednesday, 31 October 2012

Part 48:PelamIN Resepsi

asslamualaikum...

Allhamdulliah berkat melalui dugaan ku dalam menyiapkan persiapan perkhawinan ada juga perkara yg mengembiraakn..Bab kata mak abah ku takpa la tk dapat apa yang diinginkan tengok dah dapat 2 pelamin aku hehehe...Pelamin untuk majlis resepsi ni mak mertua akak aku yang buatkan al kisahnya:


mak mertua akk aku(mak cik) :ah kenapa pelamin hang macam tu

aku: tk tau la mak cik..

mak cik:la awat nya jadi lagu tu..hang mintak macam ni ke?

aku:tak la mak cik..takpa la nak buat macam mana

mak cik:tengok jap gambar pelamin yang hang nak tu..

aku: ok


mak cik:la awatnya lain betul nie..kenapa dia buat macam nie..tengok kerusi nya pun tk senonoh balut dan bla bla bla

aku:emm tak tau la nk cakap

mak cik:ada kain tak?nk blut kerusi,buat sarung bantal dan bla bla

aku:tkda

mak cik:emm sapa boleh bawak keluar nie boleh pergi cari kain

aku: un boleh iaitu adik aku

dan setelah beberapa barang yang dibeli prose renovation pelamin untuk digunakan pada hari esoknya telah bertukar PELAMIN KU dengan bantuan mak cik,kak shasha,sdranya,abg zul,dik un,kak mas,dila,dan mak long jiran aku.. aku juga tdak ketggalan membantu apa yang patut...terharu sangat dan akhirnya bergini la jadinya pelamin untuk majlis resepsi

                                                                 hasilnyaaaa taraaa....



Pelamin aku tu pun last minit tempah agaknya tu la jadi gitu...tp yang aku terkilan masa berbincang cakap boleh buat..tkpaa laa kan...



sebernarnya pelamin pertama yang aku ingikan adalah seperti ini...

tetapi yang aku inginkan itu akak yang aku ambil semasa tunang tu tk dapat ambil sebab dia tengah prgnant..dia takut dia tk boleh nak uruskan nanti..sebab kalau dengan dia sangat senang berurusan apa sahajja yang aku request mesti sempurna jadinya..mungkin bukan rezeki aku kan....


pelamin kedua ada yang bunga rose atas dia tu yang tu laa sampai kesudah tiada beritta langsung aku dapat sehiggakan dekat majlis boleh bagitahu pelamin tu tak beli pun lagi..kata kedaii andaman dekat kampung aku tu..dan mak menyuruh aku pergi mencari ke tempat lain dan akhirnya aku inginkan pelamin ala-ala pelamin irine nadia semasa majlis bertandang dia..simple but nice seperti nie..

                                                                  cntik kann..

tapi aku tk la request sebijik 100% macam nie..ada la sikit berubahnyaa tpp hasilnyaa jauh bebenar di buatnyaaa...jadiimacam pelamin akad nikah aku tu..


apa pun yang terjadi aku redha..mungkin itu adalah yang terbaik untuk aku..tapi ramai kawan-kawan dan saudara mara cakap semuanya tetap nampak cantik walaupun last minit persiapan yang dibuat :)


sekian..


                                       



                             
                                          

No comments :

Post a Comment