Tuesday, 2 October 2012

pArt 46 :Panggilan PanAs Hatiku Hangin

bismillahirahmanirahim...

 ya allah cukup hebat dugaan aku dalam persiapan perkhawinan aku.Tepat jam 8.03pm 30/09/2012 aku menerima panggilan dari akak makeup dan buat baju aku semua la  waktu tu aku baru sampai masjid jamek dengan EN.Tunang sebab nak mencari barang yang masih belum cukup dan waktu itu aku masih dalam kereta sebab en.tunang tengah nak parking...semasa aku menerima panggilan akk D itu hati aku sudah berdebar-debar..ya llah berat sangat dugaan ini...perbualan seperti ini

          kak D: salam irah akak nak mintak maaf sebab masa wedding irah nanti akak tk dapat cuti dan anak akak demam campak

           irah:emmm sambil hati berombak kencang..habis tu akak tak boleh make upkan irah la..soalan aku bodoh sebab dah tk mampu fikir,habis tu akk macam mana dengan baju2 irah..

          kak D:ohh baju sanding irah tu dah siap..cuma tk siap labuci je lagi dengan selamba dia jawab dan bgtau yang tak sempat siap sebab baju tu orang yang dia nak tempah tu keguguran dan bla..bla (baju nikah dan baju belah lelaki semua dah siap)

          irah: emm ok..


macam tu sahaja aku boleh katakan dan selepas itu gedebub bunyi dentuman masyallah dugaan laGI sebab kereta tunang kena langgar..

setelah pelbagai cakap2 dan campur tangan keluarga aku maka duit yang dibyar untuk baju dan makeup semua dipulangkan..ya allah sungguh hebat aku terpaksa mengambil cuti emegency sebab nak mencari baju lain bayangkan hanya 5 hari lagi aku perlu mencari baju nikah baju sanding dan makeup..jadi aku terima sahaja baju apa yang ada..aku redha walaupun hakikatnya hanya allah je tahu...aku terkilan sebab aku dah bank in duit dan berbincang dari bulan 4 lagi...dan aku mintak maaf sangat kepada pihak berkenaan memang aku tak boleh nak terima dah walaupun dia nak pos baju semua baju yang berkenaan sebab aku taknk ambil risiko

dan aku juga harap cukuplah dengan apa yang terjadi dan jangan la marah orang-orang yg cuba menolong aku,aku juga tk kata dia nak melarikan duit dan sebagai nya cuma aku nak dia tahu sememang nya aku down dan asyik menangis mengenangkan apa yang terjadi dan aku dan memaafkan apa yang terjadi dan kalau la akk terbaca blog ini..irah harap akak faham situasi irah yang melaluinya,bukan nya irah nak jaja cerita tapi kita dah baik macam satu keluarga dan berikan sepenuh kepercayaan kepada akak 100% jadi bila jadi bergini irah rasa sedih sangat...maaf andai terkasar bahasa


sekian..
            

4 comments :

  1. ciannye irah..sabar tau..
    dah dapat MUA??
    mmber MUA dok triang..
    ni no dier, try la tnye ye
    Deaa ~ 0133096332

    ReplyDelete
  2. cik susu tq tau..allhamdulliah dah dapat..baju guna yang ready made jela..nak tempah dah tk sempat...redha jee..

    ReplyDelete
  3. kesian awak..sabar ye..
    saya dulu pun ada banyak dugaan masa nak nikah...alhamdulillah semuanya selamat walaupun kelam kabut :D

    ReplyDelete
  4. ojaAmran:tq yerk tu laa dugaan kann allhamdulillah semua sudah selesai ;)

    ReplyDelete