Wednesday, 31 October 2012

Part 48:PelamIN Resepsi

asslamualaikum...

Allhamdulliah berkat melalui dugaan ku dalam menyiapkan persiapan perkhawinan ada juga perkara yg mengembiraakn..Bab kata mak abah ku takpa la tk dapat apa yang diinginkan tengok dah dapat 2 pelamin aku hehehe...Pelamin untuk majlis resepsi ni mak mertua akak aku yang buatkan al kisahnya:


mak mertua akk aku(mak cik) :ah kenapa pelamin hang macam tu

aku: tk tau la mak cik..

mak cik:la awat nya jadi lagu tu..hang mintak macam ni ke?

aku:tak la mak cik..takpa la nak buat macam mana

mak cik:tengok jap gambar pelamin yang hang nak tu..

aku: ok


mak cik:la awatnya lain betul nie..kenapa dia buat macam nie..tengok kerusi nya pun tk senonoh balut dan bla bla bla

aku:emm tak tau la nk cakap

mak cik:ada kain tak?nk blut kerusi,buat sarung bantal dan bla bla

aku:tkda

mak cik:emm sapa boleh bawak keluar nie boleh pergi cari kain

aku: un boleh iaitu adik aku

dan setelah beberapa barang yang dibeli prose renovation pelamin untuk digunakan pada hari esoknya telah bertukar PELAMIN KU dengan bantuan mak cik,kak shasha,sdranya,abg zul,dik un,kak mas,dila,dan mak long jiran aku.. aku juga tdak ketggalan membantu apa yang patut...terharu sangat dan akhirnya bergini la jadinya pelamin untuk majlis resepsi

                                                                 hasilnyaaaa taraaa....



Pelamin aku tu pun last minit tempah agaknya tu la jadi gitu...tp yang aku terkilan masa berbincang cakap boleh buat..tkpaa laa kan...



sebernarnya pelamin pertama yang aku ingikan adalah seperti ini...

tetapi yang aku inginkan itu akak yang aku ambil semasa tunang tu tk dapat ambil sebab dia tengah prgnant..dia takut dia tk boleh nak uruskan nanti..sebab kalau dengan dia sangat senang berurusan apa sahajja yang aku request mesti sempurna jadinya..mungkin bukan rezeki aku kan....


pelamin kedua ada yang bunga rose atas dia tu yang tu laa sampai kesudah tiada beritta langsung aku dapat sehiggakan dekat majlis boleh bagitahu pelamin tu tak beli pun lagi..kata kedaii andaman dekat kampung aku tu..dan mak menyuruh aku pergi mencari ke tempat lain dan akhirnya aku inginkan pelamin ala-ala pelamin irine nadia semasa majlis bertandang dia..simple but nice seperti nie..

                                                                  cntik kann..

tapi aku tk la request sebijik 100% macam nie..ada la sikit berubahnyaa tpp hasilnyaa jauh bebenar di buatnyaaa...jadiimacam pelamin akad nikah aku tu..


apa pun yang terjadi aku redha..mungkin itu adalah yang terbaik untuk aku..tapi ramai kawan-kawan dan saudara mara cakap semuanya tetap nampak cantik walaupun last minit persiapan yang dibuat :)


sekian..


                                       



                             
                                          

Sunday, 28 October 2012

pART 47:Aku Terima NIkahNYa

Assalamualaikum...

Syukur ke hadrat illahi tanggal 6/10/2012 aku sah menjadi soarang isteri kepada Mohd Ibrahim..Allahamdullillah dengan 2 kali lafaz akhirnya ikatan kami sah..Disebabkan nervouse tersasul suami ku melafazkan aku terima nikahnya nur zahirah binti ya ya ya jadinya hahahaha...


                                                                  with my family...



               

Seperti yang pernah aku ceritakan dlu baju tk siap..jadi baju colour peach ini la yang aku rembat sebab sudah kesuntukan masa..Sepatutnya wrna kuning baju tema nikah aku dan baju family seperti di atas..tp tkpa la tiada rezeki aku..jadi colourful la...Di saat akhir pun aku diuji lagi pelamin yang aku request bukan seperti di atas tp aku redha je bila akak yang pasang pelamin tu cakap..kenapa muka tk puas hati..kalau ada yang tak puas hati cakap la tapi kalau kena bukak semula memang akak tak sanggup..korang bayangkan apa perasaan aku haritu..hanya allah sahaja mengetahui..Tapi dah pelbagai dugaan yang telah aku lalui aku diamkan sahaja dan layankan sahaja walaupun sedih..Sebab yang penting aku dah selamat Di ijab kabulkan....

Setiap yang berlaku itu ada hikmahnya..apa yang kita rancangkan tak semuanya terjadi kerana Allah dahMerancangkan Sesuatu yang lagi terbaik untuk kita :)



Sekian :)

Tuesday, 2 October 2012

pArt 46 :Panggilan PanAs Hatiku Hangin

bismillahirahmanirahim...

 ya allah cukup hebat dugaan aku dalam persiapan perkhawinan aku.Tepat jam 8.03pm 30/09/2012 aku menerima panggilan dari akak makeup dan buat baju aku semua la  waktu tu aku baru sampai masjid jamek dengan EN.Tunang sebab nak mencari barang yang masih belum cukup dan waktu itu aku masih dalam kereta sebab en.tunang tengah nak parking...semasa aku menerima panggilan akk D itu hati aku sudah berdebar-debar..ya llah berat sangat dugaan ini...perbualan seperti ini

          kak D: salam irah akak nak mintak maaf sebab masa wedding irah nanti akak tk dapat cuti dan anak akak demam campak

           irah:emmm sambil hati berombak kencang..habis tu akak tak boleh make upkan irah la..soalan aku bodoh sebab dah tk mampu fikir,habis tu akk macam mana dengan baju2 irah..

          kak D:ohh baju sanding irah tu dah siap..cuma tk siap labuci je lagi dengan selamba dia jawab dan bgtau yang tak sempat siap sebab baju tu orang yang dia nak tempah tu keguguran dan bla..bla (baju nikah dan baju belah lelaki semua dah siap)

          irah: emm ok..


macam tu sahaja aku boleh katakan dan selepas itu gedebub bunyi dentuman masyallah dugaan laGI sebab kereta tunang kena langgar..

setelah pelbagai cakap2 dan campur tangan keluarga aku maka duit yang dibyar untuk baju dan makeup semua dipulangkan..ya allah sungguh hebat aku terpaksa mengambil cuti emegency sebab nak mencari baju lain bayangkan hanya 5 hari lagi aku perlu mencari baju nikah baju sanding dan makeup..jadi aku terima sahaja baju apa yang ada..aku redha walaupun hakikatnya hanya allah je tahu...aku terkilan sebab aku dah bank in duit dan berbincang dari bulan 4 lagi...dan aku mintak maaf sangat kepada pihak berkenaan memang aku tak boleh nak terima dah walaupun dia nak pos baju semua baju yang berkenaan sebab aku taknk ambil risiko

dan aku juga harap cukuplah dengan apa yang terjadi dan jangan la marah orang-orang yg cuba menolong aku,aku juga tk kata dia nak melarikan duit dan sebagai nya cuma aku nak dia tahu sememang nya aku down dan asyik menangis mengenangkan apa yang terjadi dan aku dan memaafkan apa yang terjadi dan kalau la akk terbaca blog ini..irah harap akak faham situasi irah yang melaluinya,bukan nya irah nak jaja cerita tapi kita dah baik macam satu keluarga dan berikan sepenuh kepercayaan kepada akak 100% jadi bila jadi bergini irah rasa sedih sangat...maaf andai terkasar bahasa


sekian..