Tuesday, 6 March 2012

Part 35 : Sebati Di Dalam Diri KU

hai assalamualaikum semuaa... 


  sebenarnya aku ada buat bisness o9 secara kecil-kecilan dalam fb dari tahun tk ingat la pulak hehehe..allahamdulliah mendapat sambutan walaupun tidak laa semeriah online shop yg hebat2...tp insyallah  tahun nie aku target untuk lakukan dengan lebih agresiff lagi dan beberapa perancangan sudah dibuat..tunggu nak jalankan sahaja...Doakan yerkk semuaa tuk aku...


Al maklum laa aku sememang nya minat berniaga sejak dari kecil-kecil lagi..mungkin mewarisi mak abah aku agaknyaa sebab mejoriti akak-akak dan abg aku ada yang membuat bisnes masing-masing.Mak dan abah aku masa dulu-dulu macam-macam buat..ambil tempahan baju,jual baju periuk belanga,cadar dan macam-macam la ibarat rumah aku dulu macam kedai la sentiasa orang datang rumah untuk tengok barang niaga..al maklum la mak aku berniaga hanya dekat rumah sahaja jadi orang yang datang...abah aku pulak masa ada projek tanaman dulu bekalkan pisang ke kedai-kedai buah-buahan..Tapi sekarang projek tu dah lama tiada sebab abah aku dah jual masa aku form 3 tk silap..Abah aku cakap nanti dia dah tk larat sapa nak usahakan..anak lelaki dia 3 orang je..nanti masing-masing dah ada kerja mana la nak dan tengok huhuhu jauhnyaa permikiran abah aku...memang abah aku seorang yg berfikiran jauh...dan aku kagum dengan abah aku...


 Masa kecik-kecik aku ada berniaga buah manggis,buah ciku sebab kat rumah aku banyak ada bila tiba musim buah..Disebabkan kat rumah kawan-kawan aku takda kalau yang ada pun tk banyak jadi aku bagitau abah aku..boleh tak aku nak menjual buah manggis dan ciku di sekolah.Abah aku cakap ikut la lau nak jual apa lagi aku pun dengan bertungkus lumus laa..Abah aku yang tolong kaitkan al maklum la aku penakut nak panjat pokok lau rendah-rendah tkpa la kann hahahha...buah ciku tu sukar sikit la aku nak kena cuci la,peram lagi aku jual RM0.20 sebiji heheheh..mangiss aku tk ingat lak..hohoh..lau musim cuti aku datang kl pergi maydin aku beli la getah rambut,pensil,pemadam dan sebagai nya lepas tu aku jual la kat sekolah heheheh...


Itu la kenangan..dan kengan aku dah banyak lagii tapi itu sahaja yang aku kongsi kan nanti banyak2 bosan lak kan..korang..korangg ada pengalaman berniaga masa kecik2 tak?boleh la kita share-share cerita kan...


bukan senang untuk jadi senang...


sekian :)

2 comments :

  1. Good luck! akk pun suka berniaga mmg ada buat kecil2an. seronok bila dpt duit sendiri kan. :D

    ReplyDelete
  2. TQ akk..good luck too..hehehe aah akk best kan walaupun kdang2 dapat ckit tapi rasa puas hati dan gembira sangat2

    ReplyDelete